NXT-GEN Zeeland 2024
NXT-GEN recent
Datum08-10-2024EventCongres
Meer informatie over dit event
Bekijk hier het programma
18.30 – 18.50 | Inloop + ontvangst (lobby) |
18.50 – 19.00 | Opening door dagvoorzitter |
19.00 – 20.15 | Inspiratiesessies Ronde 1 Rabo Stage – Zeeuwsche Zoute Schipper Stage – Klok’uusRonde 2 Rabo Stage – Q-Aviation Schipper Stage – Morningstar Sleeps |
20.15 – 21.00 | Keynote spreker Vedder & Vedder |
21.00 – 22.30 | Netwerkborrel |
Anne Vedder van Vedder & Vedder Sieraden
Ondernemerszussen Anne en Esther Vedder (34) begonnen in 2016 met het sieradenmerk Vedder & Vedder. In de beginperiode stapten ze in zo een beetje iedere valkuil waarin je als startup kunt stappen’. Tijdens het NXT-GEN event deelt Anne Vedder hun ondernemersverhaal, hun belangrijkste lessen, grootste failures en waarom je door moet zetten. Het bedrijf Vedder & Vedder bestaat bestaat nu acht jaar en kent inmiddels een jaaromzet van meer dan 10 miljoen.
Vedder & Vedder, gevormd door de identieke tweelingzussen Anne & Esther Vedder, staat bekend om hun handgemaakte, gepersonaliseerde sieraden vol met persoonlijke verhalen. Sinds ze hun merk in 2016 oprichtten, hebben ze van Vedder & Vedder een wereldwijd bekend merk gemaakt dat staat voor creativiteit, doorzettingsvermogen en succes.
Met een mix van spaargeld, studiefinanciering en een lening van een familievriend begon het tweetal hun reis. Tegenover obstakels toonden ze een opmerkelijke veerkracht en werkten ze onvermoeibaar door, zelfs op momenten dat er geen bestellingen binnenkwamen. Het is deze niet-aflatende vastberadenheid die de basis heeft gelegd voor het ongeëvenaarde succes van Vedder & Vedder.
Hun verhaal en successen hebben internationale erkenning gekregen, met interviews in de Forbes 40 Under 40, LINDA, Grazia, De Ondernemer, ELLE, Shownieuws en het AD. Ze hebben zelfs hun eigen documentaire op Videoland, die fans een kijkje geeft in hun dagelijks leven en de uitdagingen van ondernemerschap. Naast hun werk binnen Vedder & Vedder hebben Anne & Esther samengewerkt met een aantal van de grootste namen in de entertainmentindustrie, waaronder Rita Ora, Sylvie Meis, Monica Geuze en Carice van Houten.
De wereld is continu in beweging…
Wat nog niet zo heel lang geleden als normaal werd beschouwd, is nu vaak achterhaald. Ontwikkelingen gaan razendsnel en hier moet je als bedrijf dan ook snel op in kunnen spelen. In een snel veranderende wereld, verandert ook de algehele visie van een nieuwe generatie consumenten en ondernemers. De bekendste merken ter wereld zijn groot geworden (en gebleven), door zich constant aan te passen aan de behoeften van hun doelgroep en aan maatschappelijke veranderingen en opvattingen. Je moet dus als bedrijf altijd door ontwikkelen. Stilstand is achteruitgang!
Wat is het NXT-GEN event?
Het congres is bedoeld om een “nieuwe” generatie van bedrijven en/of ondernemers hun succesverhalen en “failures” te laten delen met het aanwezige publiek. Hoe kijken zij naar het ondernemerschap? Wat doen zij anders? Hoe passen zij bijvoorbeeld thema’s als klantbehoeften, tech, marketing en duurzaamheid succesvol toe en gieten zij dit in een verdienmodel?
Het NXT-GEN event keert ook dit jaar weer terug!
Na drie succesvolle edities met keynotes van Tony Chocolonely, Too Good To Go, United Wardrobe (Vinted) en Flitsmeister, organiseren we ook dit jaar het NXT-GEN event. Het NXT-GEN event is een jaarlijkse update op basis van wisselende actuele thema’s en voorbeelden van bedrijven die succesvol een (nieuwe) business hebben opgebouwd door in te spelen op de wereld van nu.
Locatie en parkeren
Deltapark Neeltje Jans
Faelweg 5, 4354 RB Vrouwenpolder
Parkeren is kosteloos en mogelijk nabij de ingang van het park
NXT-GEN Zeeland 2023
NXT-GEN recent
Datum03-10-2023EventCongres
Meer informatie over dit event
Bekijk hier het programma
18.45 | Inloop + ontvangst (lobby) |
19.15 | Toegang tot de zaal open + inloop naar de zaal |
19.30 | Opening door dagvoorzitter |
19.45 | Loek van der Linde – Joint Research Center Zeeland |
20.15 | De Speld |
20.45 | Jorn de Vries – Flitsmeister |
21.30 – 22.30 | Netwerkborrel |
Klik op de spreker voor meer informatie.
De wereld is continu in beweging en sinds Corona en meerdere opeenvolgende crisissen, nu meer dan ooit. Wat een aantal jaren geleden als heel normaal werd beschouwd, is nu vaak achterhaald.
Ontwikkelingen gaan snel en hier moet je als bedrijf snel op in kunnen spelen.
Door al deze ontwikkelingen verandert ook de algehele visie van een nieuwe generatie consumenten en ondernemers. Meer dan ooit kiest een consument een bedrijf wat verder kijkt dan alleen een winstoogmerk. Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemerschap worden hierin bijvoorbeeld steeds belangrijker, in hun keuze voor een specifiek product of dienst.
Maar hoe zorg je er nou voor dat je actueel blijft en op welke manier spelen bedrijven in op een constant veranderende vraag van hun doelgroep en nieuwe generaties?
De grootste merken ter wereld zijn dit geworden en gebleven, door zich constant aan te passen aan de behoeften van hun doelgroep en aan maatschappelijke veranderingen en opvattingen. Je moet dus als bedrijf altijd door ontwikkelen. Stilstaan is achteruitgang.
Tijdens het NXT-GEN event komen bedrijven aan het woord, die dit met veel succes hebben geïmplementeerd en er zijn sprekers aan het woord die ondernemers verder helpen met groei en ontwikkeling.
Dit evenement wordt je aangeboden door Zeeland Business, Schipper Accountants, Rabobank en wordt mede mogelijk gemaakt door Interpolis, Cinecity en Cyberveiligheid Zeeland.
NXT-GEN Brabant 2023
NXT-GEN recent
Datum14-11-2023EventCongres
Meer informatie over dit event
Bekijk hier het programma
18.45 | Inloop + ontvangst (lobby) |
19.15 | Toegang tot de zaal open + inloop naar de zaal |
19.30 | Opening door dagvoorzitter |
19.45 | Bibianne Roetert – Tony’s Chocolonely |
20.30 | De Speld |
21.00 | Loek van der Linde – Joint Research Center Zeeland |
21.30 – 22.30 | Netwerkborrel |
Klik op de spreker voor meer informatie.
De wereld is continu in beweging en sinds Corona en meerdere opeenvolgende crisissen, nu meer dan ooit. Wat een aantal jaren geleden als heel normaal werd beschouwd, is nu vaak achterhaald.
Ontwikkelingen gaan snel en hier moet je als bedrijf snel op in kunnen spelen.
Door al deze ontwikkelingen verandert ook de algehele visie van een nieuwe generatie consumenten en ondernemers. Meer dan ooit kiest een consument een bedrijf wat verder kijkt dan alleen een winstoogmerk. Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemerschap worden hierin bijvoorbeeld steeds belangrijker, in hun keuze voor een specifiek product of dienst.
Maar hoe zorg je er nou voor dat je actueel blijft en op welke manier spelen bedrijven in op een constant veranderende vraag van hun doelgroep en nieuwe generaties?
De grootste merken ter wereld zijn dit geworden en gebleven, door zich constant aan te passen aan de behoeften van hun doelgroep en aan maatschappelijke veranderingen en opvattingen. Je moet dus als bedrijf altijd door ontwikkelen. Stilstaan is achteruitgang.
Tijdens het NXT-GEN event komen bedrijven aan het woord, die dit met veel succes hebben geïmplementeerd en er zijn sprekers aan het woord die ondernemers verder helpen met groei en ontwikkeling.
Dit evenement wordt je aangeboden door Zeeland Business, Schipper Accountants, Rabobank en wordt mede mogelijk gemaakt door Interpolis, StartToGrow en NAC Business Club.
NXT-GEN 2022
Meer informatie over dit event
Bekijk hier het programma
18.45 – 19.15 | Inloop + ontvangst De Mythe (lobby) |
19.15 – 19.30 | Toegang tot de zaal open + inloop naar de zaal |
19.30– 19.45 | Opening door Simon de Clerck + inspiratiesessie Straight-Line Leadership |
19.45 – 20.15 | Thijs Verheul (mede-oprichter United Wardrobe) |
20.15 – 20.45 | Humoristische onderbreking met Harry Glotzbach |
20.45 – 21.15 | Geertje Zeegers (Too Good To Go) |
21.00 – 22.15 | Informeel napraten, borrelen en netwerken |
Dit zijn onze sprekers
Simon de Clerck – Dagvoorzitter en spreker
Simon is dagvoorzitter van het NXT-GEN event en tevens spreker. Vanuit zijn rol als coach bij Straight-Line Leadership werkt hij dagelijks met gedreven ondernemers die willen groeien en openstaan voor mogelijkheden om hun huidige succes nog verder uit te breiden en een next level te halen. Tijdens het NXT-GEN event inspireert hij jou als bezoeker met thema’s over het bereiken van persoonlijke doelstellingen en het behalen van een effectieve en krachtige bedrijfsvoering waar de focus op groei centraal staat. Get ready for the next level!
Meer informatie over Simon de Clerck
Geboren en getogen in België en inmiddels al bijna 20 jaar woonachtig in Zeeuws-Vlaanderen: Nieuwvliet.
Simon is jarenlang internationaal ondernemer geweest in de handel van voedingsingrediënten. Hij heeft zijn bedrijf van de grond af aan opgebouwd, uitgebouwd tot een van de hoofdrolspelers in de branche en vervolgens verkocht en overgestapt naar Straight-Line Leadership.
Inmiddels is hij al vijf jaar Straight-Line Coach waarbij hij werkt met ondernemers en CEO’s in België en Nederland, waaronder een aantal vooraanstaande Zeeuwse ondernemers in verschillende branches. Hij werkt met managementteams rondom eigenaarschap en effectiviteit.
Simon is een fervent triatleet, finisher van de Ironman Frankfurt 2022 en meermaals finisher van de kustmarathon. Dus als het gaat over uithouding en doorzetten onder moeilijke omstandigheden, heeft hij niet alleen in business, maar ook op lichamelijk/sportief gebied ervaringen opgedaan.
Dit zijn onze sprekers
Thijs Verheul – Spreker
In 2014 zette Thijs Verheul samen met zijn studievrienden een tweedehandskledingplatform op: United Wardrobe. De jaren daarna haalden Thijs met zijn compagnons in totaal 3,5 miljoen euro aan investeringen binnen. United Wardrobe werd door meer dan vier miljoen mensen gebruikt en elke maand werden er meer dan 100.000 kledingstukken op het platform verhandeld. In oktober 2020 werd het platform verkocht aan Vinted, een Litouwse online marktplaats die in meer dan tien landen actief is.
Thijs neemt je mee in de wereld van investeringen, bedrijven bouwen en verkopen, de stress en onzekerheid en het geluk en doorzettingsvermogen van een jong team met een droom. Hij schreef over zijn ondernemersverhaal een boek genaamd “Voor hoeveel heb je het verkocht” dat een ware hit is geworden in het Nederlandse ondernemerscircuit. Thijs zit vol energie en vertelt in geuren en kleuren hoe zijn rollercoaster rit is gegaan, met veel ups, maar nog meer downs… leerzaam voor zowel student als volwassen die passie heeft voor groeien en ondernemen.
Dit zijn onze sprekers
Harry Glotzbach – Spreker
Stap in het comedy universum van Harry Glotzbach en laat je verrassen door zijn bizar grappige kijk op de wereld om hem heen. Harry gaat met elke realiteit aan de haal, improviseert er flink op los, maar blijft altijd geloofwaardig. Een bizar bezoek aan de Action, vooroordelen over het hebben van rood haar, relatieruzies door tandpastadopjes, Yoga pogingen, de ondergang van de Panda, de hilarische pijn van het ouder worden, baantjes waar je je kapot voor schaamt; het komt allemaal aan bod met een flinke saus vileine humor eroverheen. En ook met zijn gitaar en zangstem weet hij elk publiek te bespelen.
Dit zijn onze sprekers
Geertje Zeegers – Spreker
Geertje Zeegers is Country Manager en Waste Warrior bij Too Good To Go Nederland. Na High School in de Verenigde Staten, studeerde ze Psychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ze begint daarna haar professionele carrière als Data Scientist. In 2006 start ze als eerste medewerker bij MIcompany in Amsterdam, een toonaangevend AI- en data adviesbureau. Ze groeit door tot aan partner van het bedrijf, met dan inmiddels 70 medewerkers. Eind 2020 besluit ze dat het tijd is voor een vervolgstap. Ze droomt ervan om haar kennis over Tech te combineren met haar grote passie voor Food en de mooie wereld waarin we leven. Per mei 2021 vindt ze de uitdaging die daar perfect bij past en neemt ze de rol als Country Manager van Joost Rietveld over, die Too Good To Go in januari 2018 in Nederland startte.
Geertje is verantwoordelijk voor de volledige operatie van de Nederlandse tak van Too Good To Go, waar momenteel 65 gepassioneerde Waste Warriors zich iedere dag inzetten tegen voedselverspilling. Geertje wil de schokkende hoeveelheid voedselverspilling terugdringen, door met simpele technologische oplossingen een win-win-win te creëren, waarmee zowel de consument, als de partners op het platform én de planeet geholpen worden.
NXT-GEN 2019
Meer informatie over dit event
Bekijk hier het programma
18.15 – 19.00 | Inloop + ontvangst De Mythe (lobby) |
19.00 – 19.30 | De Speld Live |
19.30 – 20.00 | Diederick Janssens |
20.00 – 20.45 | Tony’s Chocolonely (Ynzo van Zanten) |
20.45 – 21.00 | Afsluitende sketch De Speld |
21.00 – 22.00 | Informeel napraten, borrelen en netwerken |
Dit zijn onze sprekers
Tony’s Chocolonely
Succesverhalen delen, dat creëert inspiratie en inzicht. Tijdens het Next-Gen event hebben we het inspirerende verhaal van Tony’s Chocolonely spreker Ynzo van Zanten. In 10 jaar tijd Verkade voorbijgestreefd met 100% slaafvrije chocolade. Een verhaal over modern ondernemerschap, visie, duurzaamheid en sociaal leiderschap.
De Speld Live
Humor is soms de beste raadgever, want het levert soms het beste advies. Je kent het “Next-Gen” bedrijf De Speld wellicht van de messcherpe analyses en betrouwbaar nieuws met een twist over politiek, lifestyle, cultuur en sport. Met De Speld LIVE wordt een speciale Zeeuwse analyse over het thema ondernemerschap en nieuwe generaties gemaakt.
Merkgoeroe en TEDx spreker Diederick Janssens
Wat maakt nu eigenlijk het verschil tussen Tony’s en andere chocolademerken? Waarom is Coolblue populairder dan de Mediamarkt? Hoe wordt jouw organisatie geliefder dan je concurrenten? Diederick Janssens is TEDx-spreker, social branding goeroe en initiatiefnemer van de NIMA Love brand basics. Hij geeft in een smakelijke korte “talk” richting en tips over hoe bedrijven persoonlijk kunnen groeien en deelt inspirerende tips over branding en merkstrategie.