In Marketing, Persoonlijke ontwikkeling, Tech2 februari 20215 Minuten

SEO specialist inhuren? Met deze tips doe je succesvolle online marketing in 2021 helemaal zelf

Hoogwaardige content is lang geleden een doorslaggevende factor geworden voor de populariteit van websites. Elke SEO specialist die zich bezig […]

Hoogwaardige content is lang geleden een doorslaggevende factor geworden voor de populariteit van websites. Elke SEO specialist die zich bezig houdt met online marketing weet dit. Hoe beter de inhoud die u maakt, hoe meer mensen u opmerken en weer genieten van uw schrijven. Maar de online wereld verandert snel, en zo ook de regels rondom SEO.  Het is belangrijk om goed op de hoogte te zijn van alle ontwikkelingen op online gebied. Wat kunnen we op SEO-gebied verwachten in 2021?

Teksten van hoge kwaliteit zijn zeer belangrijk
Google houdt niet van slecht geschreven teksten. Het zal je een lagere ranking in de zoekmachine resultaten geven als je niet kunt voldoen aan de behoeften van de gebruikers of als u er niet in slaagt om een aangename gebruikerservaring op uw website te creëren. In dat geval is jouw website niet zoekmachine vriendelijk. Onthoud de volgende regel en houd deze in gedachten bij het werken aan je volgende website: hoge kwaliteit is essentieel.

Onthoud: kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Als je even dacht dat je korte artikelen kunt schrijven en deze kunt optimaliseren met tonnen trefwoorden, dan maken we daar meteen korte metten mee: deze techniek is te oud en verouderd om zelfs maar even te noemen. Tegenwoordig is de kwaliteit van uw artikel belangrijker dan de kwantiteit van de gebruikte trefwoorden. Een natuurlijke manier van schrijven met een matige hoeveelheid trefwoorden is de succesformule van 2021. Tip: Gebruik de WebCEO Keyword Research Tool en krijg de allerbeste zoekwoorden. Of kies voor een Google Analytics cursus om je kennis uit te breiden.

Kopers aantrekken is een kunst
Veel bezoekers op je website is geweldig. Je hebt goed werk verricht door verschillende doelgroepen naar je website te lokken als u een enorm aantal bezoekers hebt. Maar… als we de kwantiteit van het verkeer najagen, vergeten we vaak de kwaliteit.  Run je een blog met als meer lezers? Dan is dat gelukt. Maar als je meer kopers wilt die slechts 2-3% van je aanbod accepteren dan heb je gefaald. De resterende 97-98% zal nooit klikken op de “Koop nu” knop op je website. In dit geval heb je wel lezers aangetrokken, maar geen kopers.

Streef naar echte doelen en doelgroepen
Streef bij je online marketing strategie naar echte doelen en doelgroepen. Met de juiste doelen kun je een sterke SEO-strategie creëren; kies de juiste platforms voor promotie, afhankelijk van jouw doelgroep en producten. Kies de juiste trefwoorden voor je artikelen om converteerbare aandacht te brengen voor jouw producten en diensten en bied producten aan die jouw toekomstige klanten simpelweg niet kunnen weerstaan.

Lokale SEO is belangrijk in 2021
Ook belangrijk voor online marketing in 2021: lokale SEO. Het is afgelopen jaar minder uitgevoerd omdat er zoveel mensen thuis hebben gezeten. Toch is het geen reden om op te geven. Ondanks wat er in de wereld gebeurt, werkt Google hard aan zijn algoritme met betrekking tot lokale zoekopdrachten en hoe de resultaten in de zoekmachines worden weergeven. Nieuwe methoden voor het filteren van gegevens worden geïmplementeerd en specifieke beperkingen en mogelijkheden voor verschillende soorten bedrijven worden ingesteld. Dit is relevant, omdat je jouw bedrijf kunt aanpassen aan de voortdurende behoeften van mensen. Tip: met de WebCEO Google My Business Module kun je jouw prestaties eenvoudig analyseren, uw lokale concurrenten leren kennen en volgen en werken met beoordelingen die mensen achterlaten op Google Maps.

Streef naar een goede gebruikerservaring
Naast de hoge kwaliteit van de inhoud, die al in het midden van de schijnwerpers staat sinds Google is begonnen met het filteren van de zoekresultaten – is er nog een punt waarop je jouw aandacht moet vestigen. Een goede UX (user experience) zal een van de meest besproken onderwerpen zijn in 2021 en daarna. De manier waarop mensen navigeren en klikken op je website is een van de grootste SEO-uitdagingen geworden, vooral sinds mensen meer dan alleen desktops gebruik maken van mobiele apparaten. Anno 2021 is het noodzakelijk om te optimaliseren voor mobiele apparaten.

2-2-2021

Dit bericht delen