In Marketing, Persoonlijke ontwikkeling26 januari 20211 Minuten

Blijf jij boeien?

Jij vindt jouw vakgebied oneindig boeiend. Je kunt er uren en uren over vertellen. Het verveelt nooit. Maar wat als jouw doelgroep wel snel verveeld is?

Boeien
In een 1-op-1-gesprek zie je het gauw genoeg: afdwalende ogen, een geeuw, een blik op het horloge. Oh, even koers wijzigen en jouw gesprekspartner is weer terug bij de les. Simpel. Maar die verveel-signalen vang je niet op als diegene jouw verhaal leest in een blog of artikel. Hoe blijf je dan boeien?

Zo doe je dat:

  • Intrigerende titel
    Schrijf een titel die de lezer nieuwsgierig maakt.
  • Boeiende intro
    Spreek de lezer aan op wat hij herkent of interessant vindt en maak hem benieuwd naar meer.
  • Hapklare brokjes
    Verdeel jouw tekst in hapklare brokjes: korte alinea’s met interessante tussenkopjes.
  • Opsommingen
    Heb je veel te vertellen? Kies dan eens voor een opsomming. Lekker overzichtelijk.

Denk doelgroep
Schrijf niet alleen wat jij wilt vertellen, maar denk vooral na wat jouw doelgroep wil weten.

Kade B
Met deze tips komt het alleen nog aan op het kiezen van de juiste schrijfstijl. Vind je dat lastig? Laat je dan helpen door Kade B Communicatie.


www.kadebcommunicatie.nl

Dit bericht delen