Wij hebben er tien voor je op een rij gezet:
1. Meer interactiemogelijkheden
Met de huidige technieken kun je tegenwoordig uitstekend betekenis- en sfeervolle online events neerzetten met de nodige interactie en beleving, alsof je er zelf live bij bent. Sterker nog, bij online evenementen, livestreams en webinars is er zoveel aan interactie mogelijk waarmee je direct in contact komt te staan met jouw digitale bezoeker. Denk hierbij aan interactief vragen stellen laten stellen aan de online presentatoren, het lanceren van een poll of de mogelijkheid dat iedereen elkaar kan zien als je streamt in meetingsoftware zoals Zoom of Teams.
2. Livestreams zijn duurzaam
Het aanbieden van een livestream aan jouw klanten, leads of medewerkers kan als duurzaam worden aangemerkt. Aangezien iedereen inlogt vanuit zijn eigen (werk)plek, heb je veel minder reisbewegingen (denk bijvoorbeeld aan 200 auto’s die naar een plek moeten voor een presentatie of congres).
3. Relatief lagere kosten dan een live event
Afhankelijk van de wensen voor het online event, is het organiseren van een livestream relatief goedkoper dan het organiseren van een live bijeenkomst of congres. Zo bespaar je bijvoorbeeld op de kosten van een horecalocatie en catering.
De basiskosten van een gemiddeld online event ligt gemiddeld lager dan een fysieke bijeenkomst, zeker in verhouding tot het bereik wat je kunt genereren.
4. De drempel van afstanden vervaagt
Met een online event ligt de gehele wereld aan je voeten. Het maakt niet uit vanwaar je streamt. Met een juiste internetverbinding kan iedere kijker, waar dan ook inloggen op jouw livestream.
Bedien je klanten in heel Nederland, dan hoeven ze niet uren te rijden naar een locatie. Laat staan als je internationaal zakendoet.
5. Je hebt de beschikking over de beelden
Als je een livestream aanbiedt aan jouw klanten, leads of medewerkers heb je een gouden marketingtool in handen. Je kunt namelijk de beelden eindeloos reproduceren of nog nasturen.
Op deze manier kunnen jouw bezoekers altijd nog even een keer terugkijken. Twijfelen ze nog een beetje na het webinar om met je in zee te gaan, dan kan het terugkijken van de beelden ze over de streep helpen.
Daarnaast kan je de bezoekers die niet aanwezig waren, alsnog jouw livestream, online event of webinar terug laten kijken. Ook is het mogelijk om de opnames van de livestream door ons te laten monteren in losse onderdelen.
Zo kan jij jouw lead net die ene salespitch of keynote doorsturen, waarmee jij jouw lead tot klant gaat maken.
6. Leads worden klanten
Kenniswebinars vormen een ideale manier om jouw doelgroep te bedienen met een mooie aanbod waar ze gelijk op in kunnen gaan.
Bied je tijdens je webinar een mooie korting of tegen gunstige tarieven een goed aanbod? Beslist dat een deel van de leads al tijdens de livestream van lead naar klant over zullen gaan.
7. Leadgeneratie
Een livestream is een ideale manier van het genereren van leads. Nodig jouw doelgroep uit voor een gratis kennissessie en laat ze jouw kennis en kunde zien.
Geheid dat je naast het delen van jouw ondernemerstips, vervolgafspraken gaat maken met kijkers om wat voor elkaar te betekenen.
8. Onderscheidende marketingtool
Hoeveel bedrijven ken jij die een livestream aanbieden aan hun klant, lead of medewerker? Deze vorm van live marketing is uniek en daarmee onderscheid je jezelf van andere bedrijven of concurrenten.
9. Beperkte tijdsinvestering
Voor jouw bezoekers kost het bijwonen van een online event minder tijd, dan dat zij ergens live aanwezig moeten zijn. Ze hoeven nergens naartoe te rijden, in files te staan of weer terug te rijden.
Het is bewezen dat het aantal aanmeldingen bij veel digitale varianten van een live versie hoger ligt. Je bereik stijgt dus bij het organiseren van een livestream of webinar.
10. Geen overbodige kosten van de no-shows
Als je in het verleden een live event hebt georganiseerd met gratis toegang, ben je bekend met het fenomeen “no-show”. Personen die zich aanmelden, niet afmelden, maar ook niet op komen dagen.
Hierdoor zit je met onnodige cateringkosten zonder er gebruik van te maken, voedselverspilling of lege stoelen. Bij een online event heb je veel minder “waste”. Aan het niet op komen dagen van digitale bezoekers zitten nagenoeg geen kosten of verspilling. Beter voor je portemonnee en het milieu!
Dit bericht delen
Gerelateerd nieuws
Gerelateerd nieuws
Ontdek de ideale combinatie voor startende ondernemers
11 september 2024
Actief en gezellig personeelsuitje? Doe een fietstocht!
6 september 2024
Wagenpark verduurzamen in drie eenvoudige stappen
4 september 2024