In Inspiratie, Marketing, Uitgelicht24 maart 20235 Minuten

Stop social media in je marketingplan

Steeds meer bedrijven zetten social media in om een trouwe aanhang te creëren of om producten en diensten aan de […]

social media in marketingplan

Steeds meer bedrijven zetten social media in om een trouwe aanhang te creëren of om producten en diensten aan de man (of vrouw) te brengen. En dat is ook niet zo vreemd, want wie zit er nu eigenlijk niet op social media? Jeugd, volwassenen, zelfs ouderen weten de weg naar Instagram, TikTok, Twitter en Facebook te vinden. Dankzij al die handige algoritmes die al aanwezig zijn op deze platformen, is het een stuk gemakkelijker geworden om via social media een product onder de aandacht te brengen. Maar hoe pak je dat aan? Heel simpel: ga social media marketing uitbesteden bij een goed online marketing bureau.

Social media campagne

Hoewel het makkelijker is door middel van de algoritmes om bepaalde producten in de tijdlijn van een gebruiker te laten zien, moet je nog wel een goede campagne opzetten om ook daadwerkelijk gezien te worden. Dat wil zeggen; dat de gebruiker niet in één keer verder scrolt op de pagina. Je wil natuurlijk de aandacht vast houden, zodat diegene die je advertentie ziet misschien wel denkt ‘Hé, dat wil ik hebben!’ en naar de website doorklikt. Of je nu net start, je marketing campagne nieuw leven in wil blazen of van de daken wil schreeuwen dat je samenwerkt met Warenhuis Zeeland, online marketing op social media is onmisbaar.

Wie is je doelgroep?

Het is voor een marketingplan niet alleen belangrijk wie je doelgroep is, maar ook waar je deze kan vinden. Marketingbureaus doen hier geregeld onderzoek naar en weten dus dat jongeren op BeReal te vinden zijn, terwijl 40-plussers steeds meer TikTokken. Door inzicht te hebben in wat je doelgroep online doet en waar deze zich ophoudt, kun je makkelijker gericht adverteren. Maar dan niet met een suffe reclame-uiting natuurlijk. Er mogen muziek, bewegende beelden en leuke effecten in zitten die aansluiten bij de beleefwereld van de doelgroep. Laat een online marketingbureau gespecialiseerd in social media je product of dienst analyseren en vervolgens de juiste platformen aanwijzen waar je kan adverteren voor het grootste rendement.

Diverse social media

Onder social media vallen natuurlijk de bekende platformen als Facebook, Instagram, TikTok en Twitter. Maar vergeet niet dat YouTube, BeReal, SnapChat, Pinterest, What’s App en LinkedIn ook social media platformen zijn waar je je online zichtbaarheid kan vergroten. Het is niet altijd nodig om op alle platformen actief aanwezig te zijn. Stel je verkoopt hypotheken, dan zijn BeReal en SnapChat niet de plekken om te adverteren. Pinterest wellicht wel, vooral als iemand actief prikborden maakt met inspiratie voor interieurs. Maar ook Facebook en YouTube kunnen hier heel fijn bij helpen. Om precies te weten waar je product het beste uit de voeten zou kunnen, maakt het bureau een analyse van je doelgroep.

Campagne maken

Wanneer je de doelgroep weet en op welke platformen je een campagne wil uitrollen, dan kan het beginnen. Laat je campagne door een social media marketingbureau maken. Zij weten namelijk ook als de beste hoe je product zal gaan opvallen tussen alle posts, filmpjes, foto’s, teksten en likes. Tegenwoordig zien we steeds meer dat influencers bepaalde producten aanprijzen bij hun doelgroep. Dat is een goede campagnestrategie, want hun content zal in eerste instantie niet lijken op een reclame, waardoor men blijft kijken. Het social media marketingbureau kent de influencers die zeker zullen passen bij je dienst of product. Dat zal ervoor zorgen dat je campagne zeker gaat slagen.

Besteed het uit

Omdat jij je liever bezig houdt met ondernemen en productontwikkeling, is het goed om social media marketing uit te besteden aan een gespecialiseerd bureau. Uiteraard gaan zij samen met jou om de tafel om al je wensen en de verschillende mogelijkheden te bespreken. Zij gaan vervolgens voor je aan de slag met een organische advertentiecampagne op de platformen waar je doelgroep te vinden is. Door het uit te besteden, heb jij er geen omkijken meer naar en weet je ook dat het resultaat er zal zijn.

 Ben jij klaar om social media te gaan veroveren met een perfecte social media campagne? Besteedt het dan uit en bestel maar alvast wat extra voorraad, want je online aanwezigheid zal zeker extra verkopen in de hand gaan werken, dankzij het op maat gemaakte social media marketingplan.

Dit bericht delen