In Innovatie, Marketing29 juni 20212 Minuten

Merkkarakter biedt bedrijven concrete houvast in strategie

Uitbreiding brandmanagement diensten van Cows & Stars Dat sommige merken succesvoller zijn dan andere, dat is elke consument wel bekend. […]

Merkkarakter

Uitbreiding brandmanagement diensten van Cows & Stars

Dat sommige merken succesvoller zijn dan andere, dat is elke consument wel bekend. Immers, iedereen heeft voorkeuren voor bepaalde producten of diensten. Het geheim daarvan is dat een sterk merk echte persoonlijkheid heeft. Een sterk merk is bewezen succesvoller dan merken die nauwelijks persoonlijkheid hebben. Mensen voelen zich namelijk verbonden met mensen, niet met producten of diensten. 

Om bedrijven meer grip te helpen krijgen op hun merk, en daar sturing aan te geven voor de toekomst, biedt Cows & Stars een nieuwe dienst aan. “Met onze archetypetest ga je vanuit de essentie van je merk aan de slag”, vertelt Patrick Dobbelaar, directeur van het creatieve bureau. “Je merk bedenk je niet, dat is er al en is verweven in bijvoorbeeld je bedrijfscultuur, je medewerkers en je werkwijze. In het proces, in de dialoog ontdek je de unieke en authentieke kenmerken van je merk. Dát is waarom je klanten voor jou kiezen”, legt hij uit. Voor de ontwikkeling van de dienst is een samenwerking aangegaan met het brandbureau Sterk Merk, die een online test ontwikkeld heeft.

Met de dienst ontdek je de merkpersoonlijkheid van je bedrijf/organisatie en daarmee leg je een stevig fundament voor je strategische communicatie. In een workshop of met behulp van een online test, kunnen directies, marketeers en communicatiespecialisten de kenmerken benoemen van hun merk. Een goed uitgewerkt archetype voor je merk geeft richting aan alle marketing- en communicatie-uitingen. “Zowel voor je interne als externe branding kan dit grote impact hebben, ook op het gebied van personeel”, vult collega Tessa Verschuren-Tielemans aan, concept developer en brandingspecialist. “Een sterk merk is niet alleen heel belangrijk vanuit commercieel oogpunt. Ook voor medewerkers is het van essentieel belang, want het voedt de betrokkenheid, loyaliteit en zorgt ervoor dat medewerkers trots zijn op de organisatie. En bij potentiële medewerkers krijg je een voorkeurspositie, omdat het aantrekkelijk is om te werken bij een sterk merk.

Via www.cowsandstars.nl/archetypetest kun je eenvoudig zelf een eerste test doen en het persoonlijkheidstype van jouw merk ontdekken.

Bron: Persbericht per mail
30/6/2021 | 09.00 uur

Dit bericht delen