Meer aandacht nodig voor groeikansen
Concullega’s Samenwerken met concurrenten als de sleutel naar succes? Harm Aarnoutse en Thirza Ephraïm zijn in ieder geval enthousiast. Door […]
Concullega’s
Samenwerken met concurrenten als de sleutel naar succes? Harm Aarnoutse en Thirza Ephraïm zijn in ieder geval enthousiast. Door de krachten te bundelen met hun ‘concullega’s‘kunnen zij wél die ene grote opdracht aan, leveren ze betere kwaliteit en genereren ze meer omzet.
Tot voor kort reden de chauffeurs van Aarnoutse Transport uit Oostburg en Verhelst Transport uit Sluiskil elkaar bij wijze van spreken de weg nog af. Inmiddels werken eigenaren Jacky Verhelst en Harm Aarnoutse nauw samen. “Op een dag vroeg Jacky of ik een spoedklus voor hem kon uitvoeren en toen ging er een lampje branden. We besloten een bak koffie te drinken en concludeerden dat we misschien beter kunnen samenwerken dan elkaar tegenwerken”, vertelt Harm. Aarnoutse en Verhelst Transport leveren in feite dezelfde diensten, maar hebben verschillend materieel. “Jacky heeft bijvoorbeeld een bakwagen met een hele zware autolaadkraan. Die heb ik niet. Ik heb wel een trekker met een zware autolaadkraan. Die heeft hij niet”, legt Harm uit. “We nemen allebei onze eigen opdrachten aan en lenen materieel aan elkaar uit. Zo versterken we elkaar, realiseren we een hogere beladingsgraad en genereren we betere inkomsten.
Eén plus één is …
Ook Thirza Ephraïm van The Workbrand ervaart de voordelen van zo’n samenwerking. Onder de naam Werkwaarde trekt ze op met marketing- en communicatiebureau Cows&Stars en online marketingbureau Get a Grip als het gaat om employer branding campagnes. “We kunnen onze klanten allemaal adviseren over wervingscampagnes. Maar door samen te werken kunnen we ons écht focussen op de dingen waar we goed in zijn.” Thirza richt zich als employer branding adviseur met name op het voortraject. Ze onderzoekt de wervingsbehoefte, de arbeidsmarkt en bepaalt de strategie. Cows&Stars borduurt daarop voort met de conceptontwikkeling, video’s en communicatie[1]uitingen. En Get a Grip houdt zich bezig met de inzet van social media en online marketing. “Dankzij de samenwerking kunnen we niet alleen betere kwaliteit leveren, het geeft ons ook veel energie. We denken meer buiten de kaders en durven groter te denken.”
Redacteur: Elodie Kint
Fotograaf: Freddy Dirickx
Dit bericht delen
Gerelateerd nieuws
Ontdek de ideale combinatie voor startende ondernemers
11 september 2024
Actief en gezellig personeelsuitje? Doe een fietstocht!
6 september 2024
Wagenpark verduurzamen in drie eenvoudige stappen
4 september 2024
‘Vrouwelijke zzp’ers zijn vaak succesvoller dan mannen’
20 augustus 2024