In Dienstverlening, Transport & industrie17 januari 20234 Minuten

Van heftrucks tot hydrauliekslangen: De Nood Groep levert het

Begon Peter de Nood in 2000 nog als een eenpitter met een servicebus voor onderhoud en reparatie van heftrucks, is […]

De Noord groep

Begon Peter de Nood in 2000 nog als een eenpitter met een servicebus voor onderhoud en reparatie van heftrucks, is De Nood Groep vandaag de dag uitgegroeid tot een mkb-bedrijf met een brede service en zestien medewerkers in dienst.

Directeur Corné de Nood ziet de toekomst positief tegemoet. “Wij zijn klaar om verder te groeien.” Heftrucks, grondverzetmachines, hogedrukreinigers en hydrauliekslangen. Het zijn zomaar een aantal voorbeelden van machines en onderdelen die De Nood Groep verkoopt, verhuurt, onderhoudt, keurt en repareert. Zo biedt het bedrijf een totaalpakket aan diensten voor een divers klantenbestand dat varieert van havens en industrie, tot fruittelers en loonwerkers. De blauwe servicebussen van De Nood kun je niet alleen tegenkomen in de Zeeuwse havens, maar in de hele wijde omtrek.

“Alle klanten hebben één ding gemeen: ze eisen een absoluut topproduct en een goede service”, aldus Corné. “Terecht ook”, voegt hij daaraan toe, “want de machines die wij leveren, die doen ertoe. Die maken deel uit van een arbeidsproces en op het moment dat zo’n machine stilvalt, loopt de hele productieketen of planning in de soep, met alle gevolgen van dien.”

Snelle service van supermonteurs
Ook in zulke situaties maakt De Nood Groep graag zijn naam waar, door van ‘de nood’ een deugd te maken. “Valt een machine uit? Dan proberen wij binnen een uur ter plaatse te zijn om een noodreparatie uit te voeren of het probleem direct goed op te lossen. Lukt dat niet? Dan regelen wij zo snel mogelijk een vervangende machine, terwijl we de defecte machine repareren in onze werkplaats”, legt Corné uit.

Die flexibiliteit is ook precies waar De Nood Groep zich in onderscheidt. “Geld betaal je overal, maar het level van service en de snelheid waarin die wordt geleverd, maken het verschil. Onze monteurs staan altijd klaar voor onze klanten. Die zijn bereid om zowel binnen als buiten kantoortijden in de bres te springen en werken zonder te zeuren door, als een karwei eens een keer wat uitloopt. Er wordt regelmatig overgewerkt om de klus te klaren en we doen er álles aan om ervoor te zorgen dat die machine weer zo snel mogelijk kan draaien”, roemt hij zijn medewerkers.

Letterlijk en figuurlijk ruimte om te groeien
Niet zo gek dus, dat De Nood Groep al jaren lang groeit. Gestaag en op organische wijze. Simpelweg door consequent kwaliteit te leveren en van vaste klanten ambassadeurs te maken, die uit zichzelf mond-tot-mondreclame maken bij concullega’s. “Schijnbaar doen we iets goed”, zegt Corné lachend.

Zo goed zelfs, dat het bedrijf op de vorige locatie in ’s Gravenpolder uit zijn jasje was gegroeid. “Daarom zijn we begin vorig jaar verhuisd naar een nieuwe locatie in Kapelle. We hebben nu een modern bedrijfspand met een grote werkplaats, een eigen spuiterij, een kantoor en bovenal heel veel opslagruimte. Hier hebben we letterlijk en figuurlijk de ruimte om te verder te groeien en onze activiteiten uit te breiden naar heel Zuidwest Nederland. In de toekomst hopen we zo nog meer klanten te kunnen helpen”, besluit Corné.

Benieuwd wat De Nood Groep voor uw bedrijf kan betekenen? Klik hier.

De nood

T. 0113 316822 | Kapelle

Auteur: Elodie Kint
Foto: Linda Hermes

Dit bericht delen