In Events, Inspiratie, Webinar9 maart 20212 Minuten

Waarom een online event? De zes gouden tips wanneer je een livestream overweegt!

Online beleving creëren Je kunt jouw doelgroep op een bijzonder interactieve manier kennis laten maken met hetgeen jij wilt delen. […]

  1. Online beleving creëren
    Je kunt jouw doelgroep op een bijzonder interactieve manier kennis laten maken met hetgeen jij wilt delen. Dit kan door middel van een mooi decor, interactie en beleving een indrukwekkende livestream tot stand brengen. Een bijzondere beleving blijft lang hangen!
  2. Interactie bij online events
    Zoals hierboven aangegeven, heb je bij online events veel mogelijkheden tot interactie. Zo kun je de bezoekers vragen laten stellen aan de sprekers, polls en stellingen delen, de kijkers thuis in de studio brengen en bezoekers met elkaar laten netwerken via chat of door middel van digitale break-out rooms.
  3. De boodschap komen beter tot zijn recht
    Livestreams zorgen ervoor dat je als kijker je volledig kunt focussen op de boodschap van de spreker. Uniek is ook, dat je de presentatie beschikbaar kunt stellen voor terugkijken.
    Zo kan jouw doelgroep op ieder moment de presentatie nog eens terugkijken.
  4. Livestreams zijn tegenwoordig bijna televisieprogramma’s
    Wanneer je investeert in een goede livestream, doet jouw “uitzending” niet onder voor een gemiddeld tv programma. Met een mooie setting, decor, professionele presentaties leidt dit ertoe dat jouw doelgroep jouw boodschap oppakt en in beweging komt.
  5. Content eindeloos herbruikbaar
    Alle online events kunnen worden opgenomen en desgewenst gemonteerd tot kleine “hapklare” stukken. Hierdoor creëer je met een livestream een video marketing tool die je in kunt zetten bij, bijvoorbeeld:
    – Offerte aanvragen
    – Kennis delen over producten of diensten
    – Delen van bedrijfsinformatie met jouw doelgroep
    – Plaatsen van social media posts
  6. Stevigere klantrelaties en aanvragen van nieuwe klanten
    Het delen van kennis via tekst, beeld en of audio zorgt ervoor dat jouw doelgroep (klanten en prospects) jou gaan zien als een autoriteit of ambassadeur op jouw vakgebied. Op de juiste manier ingezet, kan dit weer leiden tot stevigere klantrelaties en aanvragen van nieuwe klanten.

Wil jij een livestream organiseren en ben je benieuwd naar de mogelijkheden?
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op!
info@zeelandbusiness.nl | 0113-820 205

Fotografie: Mark Feenstra

Dit bericht delen