In Dienstverlening, Finance, Uitgelicht22 april 20242 Minuten

Crossminds brengt verandering

Crossminds brengt verandering

Zeg je Moore DRV, dan zeg je accountancy. Zeg je accountancy, dan zeg je cijfers. Maar er komt zoveel meer bij kijken. Ook advies over bijvoorbeeld het laten groeien, optimaliseren of verkopen van een bedrijf. Dat is wat Crossminds doet, een dochterbedrijf van Moore DRV. 

Lange tijd voerde Crossminds de naam DRV Corporate Finance. “Maar we doen veel meer dan corporate finance, ook strategisch advies, en veel van onze opdrachtgevers had geen connectie met DRV als accountantskantoor”, begint senior adviseur Pieter Poortvliet. “We waren toe aan een eigen gezicht. Dat is Crossminds.”

Logisch, maar wat doet Crossminds dan concreet? Corporate finance kennen we wel, maar strategisch advies is een beetje een vaag begrip. “Een ondernemer zal inderdaad niet snel roepen: ik heb strategisch advies nodig”, beaamt Pieters collega Marco Goovers. “Meestal ervaren ze dat er iets niet lekker loopt en dat resultaten tegenvallen. De oorzaak ligt niet zelden in het ontbreken van een goede strategie.”

Dit is volgens Marco een valkuil voor veel ondernemers. “Ondernemers zien vaak heel veel kansen en dat is een supereigenschap. Maar door al die kansen, ontbreekt soms focus: wat past wel en niet bij mij en mijn bedrijf? Ze werken bovendien heel hard, maar vooral ín hun bedrijf en minder aan hun bedrijf.”

Crossminds brengt daar verandering in. Marco: “We doorgronden het bedrijf, niet alleen de cijfers, maar vooral ook processen, systemen en structuur. Op basis daarvan volgt ons advies. Zit de oplossing in strategie, dan helpen en challengen we de ondernemer daarin. En is er hulp nodig bij de implementatie van verandering, dan stropen we graag onze mouwen op en helpen we de ondernemer.”

Dus, ondernemers, op naar Crossminds voor hulp bij groei, optimalisatie en verkoop van je bedrijf. Pieter: “Dat geldt zeker ook voor Zeeuwse ondernemers. Onze wortels liggen in Zeeland, we zijn hier de grootste in ons vak, voelen ons thuis bij familiebedrijven en zijn en blijven hier fysiek aanwezig zodat we zo dicht mogelijk bij de ondernemer kunnen staan.”

Dit bericht delen