In Dienstverlening, Marketing, Uitgelicht24 juni 20243 Minuten

BRAIN Communicatie: Slim onderwijs vereist slimme marketing

BRAIN Communicatie marketing

Een tijdje geleden kwam de Koningin Julianaschool bij BRAIN langs om digitale en fysieke communicatie aan te passen. De huidige uitstraling en communicatie paste niet meer bij de tijd en zag er bovendien niet aantrekkelijk genoeg uit. Daar hebben de brainers verandering in gebracht. Met een prachtige website, een gloednieuwe app en een frisse vormgeving werden de kracht en het unieke karakter van de school duidelijk op de kaart gezet. Het onderwijs vereist namelijk, net als veel grote bedrijven, een moderne, slimme en digitale aanpak als het om marketing gaat. 

De uitdagingen van de onderwijsbranche, maar ook de unieke kansen die de sector biedt, zijn nauw verbonden aan een wereld waarin we de meeste informatie digitaal consumeren. “In een wereld waarin onderwijs steeds digitaler wordt en de concurrentie daardoor ook toeneemt, is het essentieel voor onderwijsinstellingen om een sterk merk neer te zetten dat resoneert bij de studenten, ouders en de gemeenschap”, zegt Aron, projectleider onderwijs bij BRAIN communicatie. Digitalisering betekent in het onderwijs niet alleen dat studenten en ouders naar meer en meer verschillende scholen kijken, maar ook dat veel van het onderwijs online plaatsvindt. Dat vraagt om een bijzondere aanpak waarvoor nieuwe kennis nodig is.

Dit is waar BRAIN Communicatie in zicht komt. Al een decennium lang houdt het bureau zich bezig met het bereiken van de juiste doelgroep, het moderniseren van communicatie en het werken aan een sterke identiteit. Of hoe ze het zelf zeggen: “wij werken aan sterke merken”. Het bureau heeft dit voor al meer dan 150 bedrijven in zuidwest Nederland gedaan en zo een expertise opgebouwd in vakgebieden als website design, social media, SEO, videografie, grafisch ontwerp, campagnes, branding, merkstrategie en content creatie. Hierbij wordt strategie steeds belangrijker. Het bureau maakt daarvoor gebruik van het principe constante verbetering uit de wereld van de technologie. Door steeds kritisch te kijken naar de eigen marketing, worden we samen steeds beter. Dat zorgt voor vertrouwen, kennis en duidelijke resultaten.

Dat doet BRAIN Communicatie dus ook voor de onderwijssector. Dat begon enkele jaren geleden toen het bureau zich vestigde in Huize Eureka, ooit het kantoor van Van der Have. Daar werkt het bureau nog dagelijks aan het verbeteren van de merkidentiteit van verschillende onderwijsinstellingen. “Dat doen we door samen met de klant steeds een stukje slimmer te worden. Het is onze missie om het onderwijs verder te helpen door krachtige verhalen te vertellen en sterke verbindingen te creëren,” zegt Aron, “want in een wereld vol verandering, is een sterk merk de sleutel tot succes.” Natuurlijk wel met een vleugje Zeeuwse nuchterheid!

Dit bericht delen