Minister Mark Harbers geeft startsein voor de MONO-campagne in Middelburg

Maandag 4 september is de najaarscampagne van MONO weer gestart. De komende maanden wordt daarmee aandacht gevraagd voor de gevaren van smartphonegebruik in het verkeer. Minister Harbers gaf samen met gedeputeerde Harry van der Maas en Carin Leijssen van Politie Zeeland-West-Brabant het startsein voor de campagne op de Schroebrug in Middelburg.
De MONO-campagne is bedoeld om weggebruikers, zowel automobilisten als fietsers, te wijzen op de gevaren van afleiding. De campagne is met name gericht op het gebruik van smartphones in het verkeer, omdat uit cijfers blijkt dat deze vorm van afleiding veel ongevallen veroorzaakt. Met de campagne en handhavingsacties worden weggebruikers bewust gemaakt van de gevaren van afleiding.
Dit bericht delen
Gerelateerd nieuws
De transitie van CO3 Campus
16 juni 2026
AI als groeiversneller voor Zeeuwse bedrijven
12 juni 2026
Financial lease voor Zeeuwse ondernemers
29 mei 2026










